Udvid filter
Den ny C 300

___

Har du fulgt med på vores kanaler i et stykke tid, så er du vist også fuldt ud klar over, hvor begrejstrede vi var for den forrige generation af C 300. En smuk kombination af sport og komfort. Og nu er den nye C 300 ankommet hos os. På nogle punkter er den endda bedre end i sin forgænger, og byder i dag på et elektrisk skub fra EQ Boost systemet, forbedret platform, bredere sporvidde og en motorydelse på 258 hestekræfter. Så du kan tro, at vi har glædet os til at prøve den.

 

'22 C 300 Sedan

2,0 turbo 4-cyl. + EQ-Boost
Ydelse: 258 hk / 400 Nm
Kilometer: 5.000
Forbrug: 18,1 km/l

Ekstraudstyr:
Lakfarve: Grafitgrå metallak
Pakker: Premium, AMG, Førerassistent Plus

Se annoncen her (bilen er solgt)

Vil du vide mere C-Klassen?

Så er du det rette sted. Vi har lavet en oversigt over alt dét, som du får med, hvilke motorer den fås med, hvad den kan, og hvilke pakkeløsninger du kan overveje. Du kan også se vores størrelsesguides, hvor du både kan se hvad der er plads til i C-Klasse Sedan, Stationcar og Hybrid.

Læs mere lige her.

Sport med komfort.
Når der står "300" på bagklappen af en Mercedes, har det historisk set været nogle af de mest innovative og velkørende sportsvogne. Modeller som den legendariske 300 SL og 300 S Cabriolet. Den ny C 300 er dog ikke en sportsvogn, men den er blandt de mest innovative og velkørende i sin klasse. Og du kan lige tro, at vi har glædet os til at modtage den, for vi var altså svært begejstrede for forgængeren. Vi plejede at sige, at den tilbød "sport med komfort" - og dét er stadig sandt.

Den stærke 4-cylindrede benzinmotor er tilknyttet det elektriske EQ-Boost system, som består af en elektrisk startermotor der giver et elektrisk skub i de lavere omdrejninger, og som effektivt minimerer turbo-tøven. Det betyder grundlæggende, at du har en motor, der altid er klar og villig til at hive jer fremad. Effekten er 258 hestekræfter.

Den ny C-Klasse er både længere og bredere end den forrige generation.

Undervogn og chassis.
C-Klassen er i den nyeste generation blevet hele 65 mm længere og har fået en 25 mm bredere hjulafstand, og det kan faktisk mærkes. Med den bredere undervogn ligger C-Klassen mere stabilt i sving, men også ved høj hastighed, som på motorvejen, hvor den vil føles mere retningsstabil og plantet på asfalten. Den kan også fås med baghjulsstyring, så den bliver mere direkte i sving men samtidig kan lave en uvending, på så få meter, som den mindre A-Klasse kan.

 

C 300 er dog som skabt til at blive udstyret med AMG-sportspakken. Her sænkes undervognen 15 mm og bilen udstyres med blandt andet 18" AMG letmetalfælge, ventilerede sportsbremser og lavprofildæk som standard. Kombineret, vil det effektivt forbedre køreoplevelsen, når der skal køres friskt til, uden at det går for meget ud over komforten.