Udvid filter
Den ny C-Klasse.
(KOMMER SNART)

___

 

Nej, den er nu go' nok. Det er ikke S-Klassens informationsside, du ved en fejl er landet på, det er skam den ny C-Klasses. Og selvom Mercedes' mest populære model nu også til forveksling ligner flagskibet, så er det bestemt også tilfældet inde i kabinen, hvor du både finder det samme knivskarpe instrumentdisplay, den store touchskærm, luksuriøse materialer og den nyeste teknologi. De er ikke landet endnu, men vi lærer dem hurtigt at kende, og nu kan du også blive lidt klogere på dem.

Vil du have besked, så snart vi ved, at de er ved at lande, så tilmeld dig nyhedsbrevet i bunden af siden.

Populære C-Klasse modeller.

*Gældende for standardmodel med standard hjulmontering. Informationerne er vejledende.

___

Motorudvalget

Den ny C-Klasse kan, for første gang, kun fås med 4-cylindrede motorer. De kommer alle med Mercedes' EQ-Boost system, som bidrager med en hurtig start/stop-funktion, et lavere forbrug, hurtigere opvarming af kabinen, og så giver systemet et elektrisk-skub ved de lave omdrejninger. Systemet gør modellen til en "mild-hybrid". Alle motorerne er højtydende og gør brug af den nyeste teknologi og udvikling. Ønsker du den med en dieselmotor, fås den med den stærke og støjsvage 2,0 motor, vi også kender fra f.eks. E-Klassen. Senere i 2022 vil vi også modtage den nye plug-in hybrid 'C 300 e', der byder på op til 100 km elektrisk ræddevidde.

Uanset hvilken C-Klasse, du vælger, kommer den med den gennemtestede og hurtige 9G-Tronic automatiske gearkasse. Med de mange gear sikres lavere omdrejninger, som i bytte byder på mindre motorstøj og et bedre forbrug. Du bemærker nærmest ikke gearene skifte. Kræfterne sendes til baghjulene, medmindre 4MATIC-firehjulstrækket tilvælges.

 


C 200

Motor: 1,5 4-cylindret + EQ (benzin)
Ydelse: 204 hk. / 300 Nm.
0-100 km/t: 7,5 sek.
Forbrug: 15,2 km/l*
Gearkasse: 9G-Tronic aut.
Trækvægt*: 1.800 kg

C 220 d

Motor: 2,0 4-cylindret + EQ (diesel)
Ydelse: 200 hk. / 440 Nm.
0-100 km/t: 7,4 sek.
Forbrug: 19,2 km/l*
Gearkasse: 9G-Tronic aut.
Trækvægt*: 1.800 kg

C 300 d

Motor: 2,0 4-cylindret + EQ (diesel)
Ydelse: 265 hk. / 550 Nm.
0-100 km/t: 5,8 sek.
Forbrug: 19,2 km/l*
Gearkasse: 9G-Tronic aut.
Trækvægt*: 1.800 kg

C 300 e (hybrid)

Motor: 2,0 4-cylindret + el (benzin)
Ydelse: 313 hk. / 440 Nm.
0-100 km/t: 6,1 sek.
Rækkevidde: 110 km. (25,4 kWh)
Gearkasse: 9G-Tronic aut.
Trækvægt*: 1.800 kg


Ta' med på en prøvetur.

Kom med bag rattet af den ny C-Klasse og oplev en køretur fra førersædet. Du kan også se de forskellige førerassistentsystemer og den opgraderede ambientebelysning, Ambiente Premium, som kommer med i Premium-pakken. Bilen i videoen er også udstyret med Førerassistent-pakke PLUS, der gør C-Klassen til en ubesværet, komfortabel og sikker køreoplevelse på motorvejen.

- Vi ser frem til, at vi kan sende dig ud på en ægte prøvetur inden længe.

Standardudstyr og udstyrspakker.
Udvalgt standardudstyr.*
Premium-pakke.
Premium-pakke Plus.
AMG Line udstyrspakken.
Førerassistentpakke PLUS

Premium & Premium PLUS.

Aldrig har C-Klassen været så spækket med standardudstyr, som du finder i denne generation, men du kan også løfte udstyrsniveauet endnu mere med Premium-udstyrspakkerne.

Er du pjattet med teknologi, så er Premium-pakken et must for dig. Her får du blandt andet et 360 graders p-kamera, KEYLESS GO, de adaptive DIGITAL LIGHT forlygter samt elektriske forsæder og ratstamme med memory-funktion. Med Premium-pakke PLUS kan du tilføje både Burmester lydsystemet, panoramaglastag og head-up display. Så bliver Mercedes-oplevelsen ikke bedre.

S-Klasse teknologi.

C-Klassen er proppet med den nyeste teknologi, som kommer direkte fra flagskibet S-Klassen. Skærmene er stort set de samme, og det samme er mange af førerassistentsystemerne.

Du finder også mediesystemet MBUX 2.0, som nu også forstår/taler dansk, og så er Apple Carplay og trådløs mobilopladning også standardudstyr.

Baghjulsstyring.

C-Klassen kan nu også vælges med baghjulsstyring - ligesom i S-Klassen. Med baghjulsstyring kan baghjulene dreje sig op til 2.5 grader, og bevæge sig med styrestøjet, for at give en mindre venderadius - og du skal dreje rattet færre gange rundt. Det gør det også lettere at styre bilen i f.eks. et smalt bymiljø, ved parallelparkering og styrer mere direkte ind i skarpe sving, men det giver også en øget stabilitet ved motorvejshastigheder. Praktisk talt, så vil C-Klassen føles kortere og mere smidig, end man nogensinde kan opnå uden baghjulsstyringen. Det skal opleves.