Udvid filter
Er du på udkig efter en brugt, elektrisk Mercedes?

Dette bør du vide, inden og om dit næste bilkøb.


Drømmer du om en brugt elektrisk Mercedes med maksimal tryghed og minimal besvær? Hos STARMARK får du ikke bare en bil – du får ekspertise, kvalitet og den sikkerhed, som kun nordeuropas største Mercedes-Benz brugtvognsforhandler kan tilbyde. Nemlig os. Alle vores elbiler er gennemgået af specialuddannede Mercedes-teknikere, leveres med fabriksgaranti og klargjort til en absurd høj standard.

Vi ved, at elbiler er noget andet end klassiske biler. Derfor står vores rådgivere klar til at guide dig hele vejen – fra første kig til den første opladning. Hos STARMARK gør vi det nemt og trygt at vælge elektrisk - derfor har vi lavet og samlet en kæmpe oversigt nedenfor, hvor vi gennemgår nogle af de ting du bør vide samt ting som du skal vide, når du er klar til at købe en brugt, elektrisk Mercedes.

Op til 10 års fabriksgaranti
Fabriksgarantien sikrer din tryghed og ro i maven

Vi giver dig 24 måneders fabriksgaranti fra leveringsdatoen

Elbilsmarkedet udvikler sig hurtigt – men det er også et nyt bilmarked - og med det følger længere fabriksgarantier, som producenterne bruger til at skille sig ud eller matche hinanden.

Overvejer du en ny Mercedes på grund af garantien? Det forstår vi godt. Men det behøver du ikke. Hos os får du nemlig udvidet fabriksgaranti med i købet – helt uden ekstra omkostninger. Vi sparer dig både ventetid og det værditabet på en helt ny bil, og vigtigst af alt: Vi sender dig ikke afsted uden tryghed.

Det har vi aldrig gjort – og det gør vi heller ikke nu.

Fabriksgaranti
EQA & EQB

Vi giver 24 måneders fabriksgaranti fra din udleveringsdato

Med mulighed for tilkøb af 5 eller 10 års fabriksgaranti fra bilens første registreringsdato.

  EQA/EQB har 8 års garanti på hv.batteriet / op til 160.000 km.

På de populære elektriske SUV'er EQA & EQB tilbyder vi 2 års fabriksgaranti fra bilens udleveringsdato til dig - uden meromkostninger. Det giver trygheden, eller måske endnu højere tryghed, som var det en helt ny Mercedes. Selvom den jo næsten stadig er det.

Fabriksgaranti
EQE & EQS (sedan + SUV)

Vi giver 24 måneders fabriksgaranti fra din udleveringsdato

Med mulighed for tilkøb af 5 eller 10 års fabriksgaranti fra bilens første registreringsdato.

  EQE/EQS har 10 års garanti på hv.batteriet / op til 250.000 km.

Vores ultra-komfortable EQE og EQS modeller har 24 måneders fabriksgaranti fra den dag, du forlader vores showroom bag rattet. Det er også muligt at tilkøbe op til 5 års fabriksgaranti fra bilens første registreringsdato, dog til en merpris - og naturligvis en yderst attraktiv og fordelagtig en.

Hvad er og hvad dækker en 'fabriksgaranti'?

I lang tid har den gældende fabriksgaranti på nye biler været to år. Det betyder, at du i de første 24 måneder – eller hvor længe fabriksgarantien nu varer – efter bilen er udleveret til dig, har dækning, hvis du skulle være så uheldig, at bilen får tekniske problemer i perioden. Eksempelvis hvis noget går i stykker, som ikke har været selvforskyldt, eller hvis computere eller en skærm skulle fejle.

Det er din tryghed ved en ny bil – men også en tryghed ved en brugt fra STARMARK. Når du køber en brugt, elektrisk Mercedes hos os, får du en fabriksgaranti med – og dermed større tryghed – for at du ikke skal stå med små eller store, uforudsete udgifter, hvis der skulle opstå fejl på bilen. Vi "nulstiller" simpelthen fabriksgarantien, så den gælder i 2 år fra datoen du får udleveret bilen, som var det en spritny.

*Bemærk: Muligheden for udvidet fabriksgaranti afhænger af en række faktorer, herunder bilens årgang, første registreringsdato samt bilens aktuelle kilometerstand. Der tages forbehold for ændringer og begrænsninger fastsat af producenten eller importøren. Kontakt os venligst for en konkret vurdering af, om den bil, du kigger på, er berettiget til - eller allerede har - en forlænget fabriksgaranti, skulle du være i tvivl.

Når du køber en brugt elektrisk Mercedes hos STARMARK

Der er en stor tryghed i at købe en bil fra en forhandler – og en salgskonsulent – som tydeligvis har en passion og enorm viden om produktet, de sælger. Det gælder naturligvis også hos os. Intet salgsteam i Nordeuropa har solgt flere brugte Mercedes'er end vores, og med dét kommer en stor viden og ekspertise, som kommer dig til gode, når du er i markedet efter en brugt Mercedes. Men STARMARK er ikke blot den gode kundeservice og ekspertise. Hos os får du nemlig også:

24, 60 eller 120 mdr. fabriksgaranti

Din tryghed og ro er slet ikke til debat. Derfor giver vi 2 års fabriksgaranti fra datoen, du henter din Mercedes. Du kan endda tilkøbe op til 5 eller 10 år til en yderst attraktiv pris, på langt de fleste af vores biler.

Frisk og opdateret

Inden udleveringen af din bil, sørger vores teknikere for, at bilen er blevet fuldt opdateret i både styresystem, infotainment, navigation og eventuelle service-aktioner. Det kan vi, da vi er et autoriseret værksted, og fordi, det giver dig den bedste oplevelse.

Batteritjek og vurdering

Vores elbiler gennemgår altid et autoriseret Mercedes batteritjek, udmåling og protokol. Du får et udprint af certifikatet med i salgsmappen, så du er sikker på, at bilens højvoltsbatteriet er sundt og har den rette kapacitet.

Mekanisk klargjort

Både når bilen sættes til salg og inden den udleveres til dig, skal den igennem en enormt omfattende 65-punkters tjekliste på vores autoriserede Mercedes-Benz værksted. Her tjekkes alt det mekaniske igennem, dæk, bremser, lygter, førerassistenter, hjulene. Alt.

Altid overholdt service

Vi køber eller sælger aldrig en brugt Mercedes, der ikke har overholdt dens serviceintervaller. Det giver dig sikkerhed for, at garantierne dækker og at bilen er som den skal være - og er blevet passet godt på efter fabrikkens retningslinjer.

En "glad" Mercedes

Vi samler kun på "glade" Mercedes'er. Vi tager ikke hvilken som helst Mercedes og sælger til dig. Vores biler har aldrig været i kollisioner eller har fået større skader, og vi køber heller ikke biler, hvor vi mener, at standen ikke er tilfredsstillende. Den skal nemlig videre til dig, og det skal være en brugt Mercedes, som vi selv ville eje!

Kundeklub til halv pris
- eller gratis?

Vi vil gerne give dig en god start med din STARMARK-Mercedes, så vi gir' dig 50% rabat det første år, til vores kundeklub Hessel STARplus (værdi 1.194 kr.) Køber du samtidig et sæt vinterhjul til din nye STARMARK-Mercedes, hvilket de fleste gør, jamen så er abonnementet faktisk helt gratis de første 12 mdr.
Læs mere her (bliver på siden)

Kosmetisk klargjort

Inden bilen forlader vores matrikel, og skal med dig hjem, kan du være helt sikker på, at den står og skinner som var den helt ny. Den er nemlig blevet poleret, vasket, rengjort, støvsuget, renset og endda steriliseret indvendigt.

"Man kan ikke stole på en brugtvognsforhandler..."

Glem alt, hvad du forbinder med en typisk brugtvognsforhandler – for vi gør tingene meget anderledes. Hos os finder du ikke bare brugte Mercedes'er, men nøje udvalgte biler, der fremstår, kører og føles som nye. Med over 24 års erfaring og et stærkt ry i branchen står vi inde for hver eneste bil, vi sælger. Det handler om tillid, tryghed og ro i maven. Og det er præcis dét, vi leverer - hver gang.

Der findes en brugt Mercedes - og så findes der en brugt STARMARK-Mercedes.


Jess Slott Helle
Direktør

"En Mercedes er et premiumprodukt, og det kræver ekspertviden at sikre, at du får den rette bil, den rette rådgivning og den bedste oplevelse. Det kan vores salgsteam hjælpe med. Vi forstår bilernes kompleksitet og rådgiver ud fra dyb viden om udstyret, software og tekniske muligheder. Det handler ikke kun om prisen, men om kvalitet, detaljer og tryghed gennem både hele købs- og ejerperioden."

"Vi håndplukker vores biler og fravælger dem, der ikke lever op til mærkets høje standarder. Det kan nemlig blive dyrt at købe for billigt. Hos os får du den højeste kvalitet og faglighed – uden merpris."

Rasmus Tofteby
Værkstedschef

"Når en brugt bil kommer ind til teknisk og mekanisk klargøring, gennemgår vi den fra ende til anden. Vi tjekker bremser, styretøj, dæk, lygter, væsker og alle vitale komponenter – både for sikkerhedens skyld og for at sikre, at bilen kører som den skal. Sliddele bliver udskiftet efter behov, og vi sørger for, at service er overholdt. Det handler om at levere en bil, der ikke bare ser godt ud, men som også er i teknisk topform og klar til mange kilometers problemfri kørsel.

"Vores mål er, at kunden kan sætte sig ind og køre trygt videre – med fuld tillid til bilens stand."

Niels Kjærsig
Klargøringschef

"Hos STARMARK er klargøring ikke blot en overfladisk fornyelse – det er et respektfuldt håndværk, hvor det kræves, at man som medarbejder har sans for detalje. Vores Mercedes'er får ikke blot en hurtig omgang makeup, men en grundig og respektfuld behandling, hvor vi polerer lakken med omhu og renser kabinen minutiøst. Vi bruger tid på selv de mindste detaljer – alt sammen med fokus på kvalitet, så bilen lever op til den standard, et premiumprodukt fortjener."

"Det er en grundig og samvittighedsfuld proces, der sikrer, at din Mercedes kommer så tæt på at være som ny som muligt."

Lucas Rosenkrantz
Marketingansvarlig

"I et moderne bilmarked, med ligeså moderne og på mange måder helt nye biltyper, er der også enormt meget information at skulle læse, høre og forstå. I marketingafdelingen er det vores passion og mål at informere og vise dig, hvad det er, vores biler kan – og også hvad de ikke kan. Derfor har vi udarbejdet og fortsat udarbejder nogle af markedets mest innovative og dybdegående informationskilder og guides på vores sociale medier, i vores reklamer og på starmark.dk."

"Vi vil gerne inspirere, informere og imponere, så du er klædt godt på, når du er klar til at sætte dig bag rattet i nogle af de mest velkørende og luksuriøse elbiler, derude."


 

Batterivurdering, certifikat og opdatering

Som autoriseret og moderne Mercedes-værksted benytter vi det nyeste udstyr, avancerede computersystemer og specialuddannede teknikere. Når vi klargør bilerne til levering, gennemgår de både en grundig mekanisk kontrol (bremser, dæk, motor, lys m.m.) og en softwareopdatering, så styresystemerne altid er opdateret til nyeste version.På elbiler udfører vi desuden en batterivurdering med Mercedes’ XENTRY-computer, som tester og vurderer bilens højvoltsbatteri. Det sikrer, at batteriets kapacitet og kemi er tæt på fabriksnyt niveau. Når batteriet er godkendt efter Mercedes’ retningslinjer, vedlægges dokumentationen i salgsmappen – så du som kunde har tryghed for, at batteriet fungerer optimalt. Dette er uden beregning.

Opladning hjemme, på langturene, i byen og i en italiensk bjergby

Første gang i elbil – det skal du vide om opladning

Som for de fleste andre, der skal over i en elbil for første gang, kræver det en ny måde at tænke "tankning" på. Lær, hvor og hvordan du oplader ude – og hvilke apps, kort og abonnementer der passer til dine vaner. Sæt dig gerne ind i, hvordan det fungerer. For eksempel ved mange ikke, at bilen kan oplades markant hurtigere på en lynlader ved 15 % batterikapacitet end ved f.eks. 30 %. Når vores kunder skal have deres første elbil, anbefaler vi altid, at man først undersøger, hvordan og hvor man vil lade.



Hjemmelader

En hjemmelader er typisk monteret i indkørslen, carporten eller garagen. Det er klart den mest anbefalelsesværdige løsning for elbilejere, fordi du har fuld kontrol over, hvor meget du vil lade, hvornår du vil lade, og til hvilken pris – og så er det bare ekstremt bekvemt. Du ved, at når du kommer hjem og sætter ladestikket i, lader bilen med det samme – eller står klar næste morgen.

Mange elbilejere – især dem, der ikke kører mange kilometer dagligt – afregner bare forbruget via elregningen. Det kan være den billigste løsning, især hvis ladeboksen selv styrer opladningen, når strømmen er billigst. Her er en intelligent ladeboks en fordel.



Abonnementsløsninger

De fleste vælger et abonnement gennem en udbyder – f.eks. vores samarbejdspartner CLEVER – hvor du kan lade frit for et fast månedligt beløb. Ofte vælger man et abonnement med ladebrik, så man også kan oplade på offentligt tilgængelige ladestandere uden ekstra omkostninger. Det giver fleksibilitet, uanset hvor du skal hen i landet.



Afgiftsrefusion

Hvis du lader din elbil derhjemme med en godkendt ladeboks og har en aftale med et refusionsselskab (som Clever, Spirii, OK m.fl.), kan du få en del af elafgiften tilbage. Selskabet måler dit forbrug og udbetaler refusionen – typisk hver måned. Refusionen sker automatisk, men kræver en godkendt boks og en aktiv aftale. Du kan ikke selv søge refusion.

Lynladere (hurtigladere)

En lynlader – eller hurtiglader – kan ofte lade med op til 350 kW i timen. Det betyder dog ikke, at din bil konstant lader med denne hastighed, men at laderen kan levere det. Lynladere er ideelle til langture, hvor du gerne vil hurtigt videre uden lange ladestop. De er praktiske, men dyrere – og de er ikke beregnet til daglig brug, da de også slider mere på batteriet.



Offentlige ladestandere

Offentligt tilgængelige ladestandere finder du ofte i byområder, ved tankstationer, offentlige bygninger, museer og andre steder. De lader typisk med 11, 22 eller 50 kW og kræver ofte en app eller ladebrik for betaling.

Bemærk, at hvis to biler lader på samme stander, kan hastigheden blive lavere, da strømmen fordeles. Her skal du bruge dit eget ladekabel – men det følger altid med, når du køber en STARMARK-Mercedes.



Opladning i udlandet

Danmark har et godt og veludbygget ladenetværk sammenlignet med mange andre lande. Det skyldes vores politiske fokus, moderne elnet og relativt korte afstande. I store dele af Tyskland er det også nemt at finde ladestandere.

Men i visse europæiske lande – især i mere isolerede områder – er infrastrukturen ikke på samme niveau. Her er det vigtigt at undersøge på forhånd, hvor og hvordan du kan lade. Du bør f.eks. planlægge opladning inden du kører til en smuk, men afsides italiensk bjergby, hvor lademulighederne kan være begrænsede.

Livet med elbil

- for os, der elsker benzin- og dieselbiler

Få ting har sat gang i danskerne på sociale medier som debatten om, hvorvidt man skal skifte til elbil – eller blive i sin fossilbil.

Efter 12 måneder med elbil kan fire af vores – ellers meget benzin-, diesel- og AMG-glade – kollegaer nu fortælle om deres oplevelser som elbilsejere: Hvordan var overgangen? Hvad synes de om en mulig elektrisk fremtid? Vil de fortsætte med elbiler fremadrettet? Og meget mere. Her er nogle af vores erfaringer.

Ulemper og risicierne ved at importere en brugt elbil

Ingen dataforbindelse

"Jeg har en EQE, som er hentet i Tyskland, og har set på Facebook at Starmark har knækket koden til, hvordan man får dens dataforbindelse til at virke som 'dansker' - hvis det er rigtigt, så vil jeg gerne høre, hvad det koster at få lavet?"

- mail fra privatperson

Ingen Mercedes Me

"Jeg har lige importeret en brugt Mercedes EQA fra Spanien, men jeg kan slet ikke få den koblet op på Mercedes Me.. Appen siger, at bilen ikke er tilgængelig i mit område, og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre? Kan I hjælpe?"

- mail fra privatperson

Da du ikke betaler registreringsafgift på elbilerne i Danmark (op til et vist beløb), har mange fået mulighed og lyst til at spare nogle penge ved at selv - eller ved hjælp af en rådgiver - importere en brugt elbil fra udlandet. Dette kan være tillokkende og også ret smart, hvis man leder efter en helt særlig farvekombination eller udstyr, men man skal også være meget opmærksom på nogle af de faldgruber, man kan havne i. Importerede elbiler kan være billigere, men indebærer større risiko og usikkerhed – især omkring batteri, garanti og tilpasning til danske forhold.

- Når du køber en bil hos STARMARK er den i de fleste tilfælde "danskfødt". Det vil sige, at den har det udstyr og krav som den danske Mercedes-Benz importør har til bilen. Hvis bilen er importeret af STARMARK, så vil det altid være fra autoriserede forhandlere igennem vores store netværk, så vi altid er sikre på, at de biler vi importerer, kun er af samme høje standard og gode historik, som de biler vi har herhjemme.


Betaling og risikoen for svindel

– Flere har fundet sig i en situation, hvor de overfører beløbet for bilen til forhandleren, som viser sig at være svindel. Det kan blive ufatteligt dyrt og risikoen er generelt genstand for meget bekymring blandt de danskere, der importerer eller har importeret en brugt elbil.

Manglende eller ukendt batteritilstand

– Batteriets kapacitet og helbred er ikke altid dokumenteret – og kan være ringere, end det ser ud. Det samme kan bilen være, hvor eventuelle ulykker eller skader på karosseri ikke altid er blevet registreret. Er den for billig, så er der som regel en grund.

Reklamationsret

– Når du køber bilen af f.eks. en Tysk forhandler, så går al reklamationer igennem forhandleren. Du kan derfor stå lidt "på egen hånd" i tilfælde af fejl, hvor din reklamationsret dækker.

Mere bøvl - syn og registrering

– Import kræver syn og godkendelse, og du skal betale registreringsafgift på de dyrere modeller – ofte uden sikkerhed for, hvor stor den bliver.

Mindre gensalgsværdi

– Importbiler har ofte lavere gensalgsværdi, da danske købere foretrækker biler med kendt historik og dansk garanti.

Udstyr, varmepumpe og ladehastigheder

- Importbiler kan have markant andet udstyr end de danske biler, som ofte har et højt minimum niveau af udstyr og funktioner.

Når du køber en brugt elbil, bør du især være opmærksom på:

  • Software: Sørg for, at bilen har nyeste software-opdatering og stadig modtager opdateringer. Det sikrer den optimale håndtering af systemer, funktioner, opladning, afladning, multimedie osv.

    Da flere og flere elbiler bliver brugt og solgt i verden, får producenterne også indsamlet store mængder af data på fejl, data på strømforbruget, eventuelle forbedringer og ejernes ønsker til tilføjelser. Opdateringerne til din Mercedes kan derfor give:

    Forbedret rækkevidde og opladning

    Optimeret batteristyring og kørekomfort

    Fejlrettelser og sikkerhedsopdateringer

    Nye funktioner og forbedringer i infotainmentsystemet

    - dette får bilerne altid hos os inden aflevering. Alle vores biler opdateres til nyeste opdateringer og får tilrettet eventuelle serviceaktioner på modellen. Dette er ikke altid blot en opdatering OTA (over the air) men et download, kontakt til Merceds' servere og installering via datakabler og Mercedes' systemer. Opdateringer kun et autoriseret værksted kan og bør udføre, så du ved, at din bil fungere efter hensigten.

  • Servicehistorik: Se om bilen er serviceret regelmæssigt og om den har haft skader eller været i uheld. Selvom en elbil kræver mindre vedligeholdelse end en benzin- eller dieselbil, er regelmæssig service stadig vigtig. Både for sikkerhedens skyld, men også så er du sikret, at din næste elektriske Mercedes er "lige efter bogen" - bogstavelig talt. Ved at overholde serviceintervallerne sikrer du:
    Lang levetid og optimal drift af batteri og drivlinje

    Tjek af vitale systemer som bremser, køling og software
    Bevarelse af fabriksgarantierne fra Mercedes-Benz

    Højere gensalgsværdi med tiden da man ønsker en velholdt bil
    Ro i maven en korrekt-serviceret bil fungerer bedst

    - en STARMARK-Mercedes har altid overholdt sine serviceintervaller og har ikke været skadet. Er bilen indstillet til at skulle have et service inden udleveringen til dig, eller hvis det er nærtforestående, så udføres og registreres dette helt jævnfør Mercedes-Benz' retningslinjer inden udleveringen. I dag behøver et service ikke nødvendigvis udføres af en autoriseret forhandler for at kunne bibeholde fabriksgarantien, så længe at det udføres jf. fabrikkens krav og retningslinjer, men der er ingen tvivl om, at et aut. Mercedes værksted som vores, kender disse biler bedre end de fleste i landet - og bruger originale reservedele. 

  • Rækkevidden er variabel. Den oplyste rækkevidde (WLTP) er målt under ideelle forhold i tests. Kravene til disse estimater bliver strammere og strammere, for at opnå et hverdags-realistisk estimat, men forbruget vil uanset hvad altid svinge baseret på førerens kørestil, funktionsbrug, vejrforhold og hastigheder. I virkeligheden kan rækkevidden være kortere på grund af:

    Koldt vejr – Batteriet yder mindre, og elvarme bruger ekstra strøm. Højvoltsbatteriet fungerer optimalt når det er cirka 21 grader udvendigt

    Høje hastigheder – Motorvejskørsel bruger markant mere energi end bykørsel. 130 km/t vil påvirke din rækkevidde en del, mens 110 km/t vil være mere optimalt på lange ture.

    Kørestil – Hård acceleration og opbremsning øger forbruget. En elbil vejer flere ton og det kræver energi at bremse, men så sandelig også at få op i fart igen.

    Last og dæktryk – Meget oppakning eller for lavt dæktryk giver højere modstand. En elbil er i forvejen tung og mere vægt vil kræve mere energi af drive fremad.

    Brug af udstyr – Klimaanlæg, sædevarme og andet elforbrug trækker på batteriet. Biler med varmepumpe vil dog mere effektiv i strømforbruget, når det kommer til at skabe varme inde i kabinen.

    Brug af anhængertræk - skal du trække en tung anhænger som en campingvogn eller båd, kan du cirka (baseret på vores og kundernes erfaringer) en halvering af rækkevidden.

Batteriets tilstand: Tjek batteriets sundhed (SoH), celler og om der stadig er garanti på batteriet. Dette kan du dog ikke selv gøre, det kræver specialiseret udstyr og computere. Hos Mercedes har modellerne EQA og EQB batterigaranti op til 8 år eller 160.000 km. fra første registreringsdato og på EQE/EQS er det 10 år eller 250.000 km. grundet det større og mere avancerede batteri.

- men det skal du selvfølgelig ikke bekymre dig om hos STARMARK, da vores bilers højvoltsbatteri altid tjekkes og udmåles, samt bilerne er så tæt på nye både i årgang og kilometer.

Vi udfører altid en batterivurdering med Mercedes’ XENTRY-computer, som tester og vurderer bilens højvoltsbatteri. Det sikrer, at batteriets kapacitet og kemi er tæt på fabriksnyt niveau. Når batteriet er godkendt efter Mercedes’ retningslinjer, vedlægges dokumentationen i salgsmappen – så du som kunde har tryghed for, at batteriet fungerer optimalt. Dette er altid uden beregning.

  • Bilens tidligere ladehistorik: Hyppig eller kun brug af hurtigladning kan slide på batteriet. Hurtigladning belaster batteriet mere end almindelig ladning, primært af tre grunde:

    Varmeudvikling: Den høje strøm skaber varme i batteriet, og for meget varme fremskynder nedbrydningen af batteriets indre materialer.

    Høj belastning: Hurtigladning presser lithium-ionerne hurtigt ind og ud af elektroderne, hvilket giver fysisk og kemisk slitage – især hvis det sker ofte.

    Flere belastende cyklusser: Hyppig hurtigladning udsætter batteriet for gentagne hårde cyklusser, hvilket på sigt kan forkorte levetiden. Lejlighedsvis hurtigladning er helt fint, men daglig brug kan slide mere på batteriet over tid

    – en brugt elektrisk Mercedes hos STARMARK har langt de fleste gange kørt under eller lige omkring 10.000 km., det er derfor meget begrænset hvor meget slid der vil kunne være på batteriet, uanset tidligere ladehistorik, der kan være forekommet. Vi tjekker naturligvis altid batteriets helbred på vores aut. værksted, du kan derfor altid vælge en elektrisk Mercedes, med ro i maven, når du køber hos os.

Du er i sikre hænder og biler

Hos STARMARK består vores salgsteam af nogle af landets mest kompetente og erfarne Mercedes-Benz-konsulenter. Med et bredt modelprogram i konstant udvikling er det afgørende, at vi er specialister inden for Mercedes-Benz, AMG og elbiler. Det sikrer vi gennem løbende kurser og certificeringer, så vi altid er opdateret på den nyeste teknologi, udstyr og modeludvalg.

Men vigtigst af alt vil du hurtigt mærke vores fælles passion for mærket og bilerne. Vi står selvsikkert inde for de biler, vi sælger. Tilsammen har vores salgskonsulenter over 100 års erfaring med salg af brugte biler. Derfor tør vi godt sige, at vi er blandt de absolut bedste i landet, når det handler om Mercedes-Benz.

Modeludvalget i 2025-

En oversigt over de mest populære fuldt elektriske modeller fra Mercedes-Benz i 2025. Oversigten viser de modeller, der udelukkende fås som fuldt elektriske, samt de motoriseringer og udgaver, der udbydes som nye gennem de danske importører. Dataene er baseret på de nyeste/faceliftede modeller og hentet fra officielle kilder. der tages forbehold for fejl, ændringer eller opdateringer.

Klik på bilen for at læse mere, se udvalget og størrelsesguide.

EQA SUV - den mindste

EQA er ganske vist vores mest kompakte elbil, men på trods af sin størrelse imponerer den med sin kabine, elegante design og høje komfort. Det er derfor ikke overraskende, at EQA fortsat er vores bedst sælgende og mest populære elbil. EQA 350 4MATIC byder på firehjulstræk og 292 hestekræfter. Den må trække op til 1.800 kg, altså en tung trailer eller en mindre campingvogn. Ikke dårligt for vores mindste elbil!

EQA 250+: 190 hk - op til 561 km.
EQA 350 4MATIC: 292 hk - op til 476 km.

Batterikapacitet: 66,5 / 70,5 kWh
Kan lade med op til: 100 kW (DC)
DC-hurtiglader 350 kW (DC) 10-80%*: 35 minutter
Wallbox 11 kW (AC) - 10-100%*: 6 - 7.25 timer (EQA 250/250+)

EQB SUV - den praktiske

EQB er vores mest praktiske og familievenlige elbil. Modellen imponerer med sin letkørte komfort og rummelige kabine. Det store bagagerum har let plads til en barnevogn, og bagsædet er rummeligt med god loftshøjde – ideelt til børnefamilier. Første generation er ikke godkendt til anhængertræk, mens den faceliftede EQB må trække 1.500–1.700 kg. Det skal dog bemærkes, at anhængertræk ikke kan kombineres med 7-sæders konfigurationen.

EQB 250+: 190 hk - op til 535 km.
EQB 350 4MATIC: 292 hk - op til 468 km.

Batterikapacitet: 66,5 / 70,5 kWh
Kan lade med op til: 100 kW (DC)
DC-hurtiglader 350 kW (DC) 10-80%*: 35 minutter
Wallbox 11 kW (AC) - 10-100%*: 6 - 7.25 timer (EQA 250/250+)

CLA EQ - den banebrydende

En af de mest innovative og avancerede elbiler, du kan sætte dig bag rattet i. CLA imponerer med en rækkevidde på op til hele 791 kilometer og avanceret teknologi – herunder en totrins ”gearkasse”, der forbedrer effektiviteten. Modellen er nu vokset og er blevet større end C-Klassen. Den forventes at ankomme slut 2025, mens stationcar-udgaven endnu ikke har fået en officiel lanceringsdato.

CLA 250+:   272 hk - op til 792 km.
CLA 350 4MATIC:   354 hk - op til 770 km.

Batterikapacitet: 85 kWh
Kan lade med op til: 320 kW DC
DC-hurtiglader 350 kW (DC): 10-80%*: 22 minutter
Wallbox 11 kW (AC):  0-100%*: 9 timer

FORVENTET ANKOMST I STARMARK 2026

EQE sedan - langtursflyderen

EQE er (formentlig) klassens mest komfortable og støjsvage elbil. Komfort, rækkevidde og køreoplevelse er dens største styrker – men kabinen imponerer i lige så høj grad. Som sedan er EQE aerodynamisk, men ikke altid lige praktisk.  Den må trække op til 750 kg

EQE 350+ 320 hk - op til 691 km.
EQE 53 AMG 4M 625 hk - op til 502 km.

Batterikapacitet: 90,5 / 96 kWh (EQE 350 / EQE 350+)
Kan lade med op til: 170 kW (DC)
DC-hurtiglader 350 kW (DC) - 10-80%*: 32 minutter
Wallbox 11 kW - 0-100%* (AC): 9.5 / 10.25 timer 

EQE SUV - høj komfort

EQE sedan er luksuriøs og komfortabel, men ikke den mest praktiske. Den fås derfor også som SUV, hvor du får mere plads til familien, barnevognen – og en markant højere indstigning og siddeposition. EQE SUV må trække op til 1.800 kg. - altså det dobbelte af sedanen.

EQE SUV 350 4MATIC 320 hk - op til 555 km.
EQE SUV 500 4MATIC 449 hk - op til 597 km.
EQE SUV 53 AMG 4M 625 hk - op til 453 km.

Batterikapacitet: 90,5 / 96 kWh (EQE 350 / EQE 500)
Kan lade med op til: 170 kW (DC)
DC-hurtiglader 350 kW (DC) - 10-80%*: 32 minutter
Wallbox 11 kW - 0-100%* (AC): 10.25 timer 

EQS sedan - komfort-kongen

EQS er vores mest luksuriøse og komfortable elbil. En elektrisk S-Klasse, et flagskib og en markedsleder inden for teknologi & rækkevidde. EQS fås som sedan eller rummelig SUV, som fås med 7 sæder. EQS sedan er en hatchback, og det giver nem adgang til det store bagagerum.

EQS 450+ 360 hk - op til 815 km.
EQS 500 4MATIC 449 hk - op til 792 km.
EQS 580 4MATIC 544 hk - op til 780 km.

Batterikapacitet: 118 kWh (EQE 350 / EQE 500)
Kan lade med op til: 200 kW (DC)
DC-hurtiglader 350 kW (DC) - 10-80%*: 31 minutter
Wallbox 11 kW - 0-100%* (AC): 12.25 timer 

Hvad er Hessel STARplus?

STARMARK er en del af Ejner Hessel. En af landets absolut største bilforhandlere. Her har vi en kundeklub, kun for Mercedes-ejere, hvor du får en lang række af fordele, rabatter og tilbud, der gør livet som Mercedes-ejer lettere - og billigere. Når du køber en brugt STARMARK-Mercedes giver vi dig 50% rabat på et STARplus COMPLETE abonnement, det første år (værdi 1.194 kr.)

Og vi gir' faktisk hele det første år, hvis du samtidig tilkøber et sæt vinterhjul til din nye STARMARK-Mercedes samtidig med at du køber bilen. Det gør de fleste alligevel. (Værdi 2.388 kr.)

Med Hessel STARplus får du blandt andet 24 bilvaske om året (Shell, Q8, F24 vaskehaller) gratis lånebil ifm. serviceeftersyn, garanti for dag-til-dag værkstedstider ved nedbrud, to årlige hjulskifte inkl. opbevaring, gratis stenslagsreparationer, rabat på brændstof/el og meget mere!

LÆS MERE HER