Udvid filter
Vores Mercedes-Benz
Plug-in hybridbiler.
Kraftoverskud, elbil-egenskaber og luksus.

Er du ikke klar til opgive friheden, rækkevidden og lyden af den klassiske forbrændingsmotor? We get it. For motorerne i vores Mercedes-Benz biler er også blandt verdens bedste. Men det er elbilerne og teknologien skam også, og derfor giver det god mening, at kombinere de to drivliner. Resultatet er muligheden for at køre på ren el, en lang rækkevidde, et lavt forbrug og en motorydelse der virkelig kan få dig fremad.

Fordelene ved en hybrid.
  • Muligheden for fuld-elektrisk kørsel.
  • Optræk som en elbil.
  • Billigere i køb, beskatning, forbrug og afgifter.
  • Muligheden for at køre kun på brændstof, hvis batteriet er fladt.
  • Støjsvag og et enormt kraftoverskud.
Udvalgte hybrid-modeller.
Mere ekstraudstyr - men en lavere pris.

Den lavere registreringsafgift, på en hybrid, er også med til at give dig mere udstyr for færre penge end normalt. Flere af vores hybrider har f.eks. 'Førerassistentpakke', der tilføjer teknologi som et aktivt styretøj, Distronic fartpilot med automatisk afstand til forankørende og den aktive vognbaneassistent. Du finder også ofte en Premium-pakke der, alt efter hvilken model du vælger, tilføjer udstyr som ambientebelysning, et forbedret lydsystem, et stort digitalt instrumentdisplay og meget mere. 

Besparelsen på hybrid-biler ændrer sig i 2022.
Vi har heldigvis altid et stort udvalg af biler klar til levering, så du hurtigt kan komme bag rattet af dem - endda med en stor besparelse.

Se hele udvalget her.

 

Ikke nybegyndere.

___

Mercedes' hybrid biler er bestemt mere synlige i gadebilledet og på vejen ud af vores showrooms. Aldrig har vi haft et så stort udvalg af hybrid-modeller og effektiv teknologi. Men vidste du mon, at mærkets første hybrid blev skabt i 1906 - Mercedes Mixte? Et eksperiment af Wilhelm Maybach og Ferdinand Porsche.

'Mixte' betyder 'blandet' på tysk. I slutningen af 1800-tallet havde Ferdinand Porsche udviklet et elektrisk/dynamo-system kaldet Lohner-Porsche System. Senere blev Ferdinand chefingeniør hos Daimler-Motoren-Gesellschaft, og her kombinerede man systemet med en Mercedes forbrændingsmotor. En 6-polet dynamo erstattede benzinmotorens svinghjul, og fungerede både som en startermotor, men sendte også strøm til de to baghjul, der havde en elmotor inde i hjulet på hver bagaksel. Systemet minder faktisk lidt også om EQ-Boost systemet, som du kan finde i nogle af vores nyere modeller, hvor startermotoren er et 48V elektrisk system.

“The power is supplied by a gasoline engine, which entirely corresponds to the engines used in the gasoline car. Coupled with the gasoline engine is a dynamo that converts the energy of the gasoline engine into electric energy to supply power to two traction motors which, like the electric motors, are designed as wheel motors.”

Teknologien viste sig især velegnet til f.eks. busser, hvor systemet gav en rolig fremdrift, uden at ligge for meget stress på motorens og bilens komponenter. I 1907 ville man bevise systemets værd, og man satte gang i en racerbils-version af Mercedes Mixte. Den kvalificerede sig aldrig som en racerbil, da den kørte galt under en testkørsel og blev alvorligt skadet. I dag dominerer deres hybrid-teknik dog feltet i Formel-1.

Flere fun facts om vores hybrider.

___

To dæksler.

250 modellerne har et "benzindæksel" på begge sider af bilen. Dækslet i førersiden er til benzin/diesel, og dækslet på passagersiden er til opladning af batteriet.

Ubesværet.

I vores '300 de' modeller kombineres en 2,0 dieselmotor med en elmotor. Det trækker ydelsen gevaldigt op. Det giver et elektronisk begrænset drejningsmoment på 700 nm - altså samme mængde bundtræk som i en C 63 S AMG!

Forklimatisering.

Bilerne har en elektrisk pumpe til at skabe varme. Det giver en række fordele, men også muligheden for at bruge funktionen 'forklimatisering'. Her kan du vælge hvor varm eller afkølet kabinen skal være på et specifikt tidspunkt. Det kan også styres via din Mercedes Me app på telefonen. Fantastisk på en kold vinterdag eller en varm sommerdag.

Vores mest populære modeller.

___

2,0 dieselmotor.

C 300 de | E 300 de | GLC 300 de

I '300 de' modellerne finder man en kending fra det øvrige dieseludvalg. Den moderne 2,0 firecylindrede-dieselmotor med 194 hestekræfter og en effektiv 9G-Tronic aut. gearkasse. Systemet giver et enormt kraftoverskud i hele omdrejningskurven, og er støjsvag ved de fleste hastigheder.

  • Den samlede systemeffekt er 306 hestekræfter og 700 nm.
  • Den elektriske rækkevidde er opgivet til 52 km (NEDC)
  • Batterikapaciteten er 13.5 kWh
  • Må trække 1.800 - 2.100 kg anhænger m. bremser.
  • Stikket til opladning er placeret på bagklappen.
  • Batteriet er placeret i bagagerummet, lige bag bagsæderne, og det kan besværliggøre transporten af f.eks. barnevogne og større gods.

1,3 benzinmotor.

A 250 e | B 250 e | CLA 250 e | GLA 250 e

I modeller som A 250 e, og de andre versioner på MFA2-platformen, finder du den samme 1,3 benzinmotor, som du også finder i den "almindelige" A 200. Gearkassen i hybriden er parret med gearkassen fra f.eks. A 220 d, som har 8 gear, for en endnu bedre brændstoføkonomi og styrke.

  • Den samlede systemeffekt er 218 hestekræfter og 450 nm.
  • Den elektriske rækkevidde er opgivet til 74-77 km (NEDC)
  • Batteri kapaciteten er 15.6 kWh.
  • Må trække 1.600 kg - 1.800 kg anhænger m. bremser.
  • Stikket til opladning er placeret på siden af bilen.
  • Bilerne på denne MFA2-platform mister ikke nævneværdigt plads i bagagerummet/kabinen grundet batteriet.

Ofte stillede spørgsmål.

___

"Hvor langt kan de køre på el?"

250 e modellerne er opgivet til at kunne køre cirka 76-77 km på en fuld opladning (NEDC). De større modeller, som E 300 de, er både tungere og baseret på en lidt ældre type hybrid-teknologi. Her er f.eks. GLC 300 de 4-MATIC f.eks. opgivet til at kunne køre 50 km på en opladning, men 35 km er nok realistisk. Faktorer som kørestil, temperaturer, vindmodstand og oppakning har også en indflydelse på rækkevidden.

"Hvad må de trække?"

Generelt må og kan de trække en del, grundet deres høje motoreffekt. I hvert fald ligeså meget som deres almindelige versioner. A 250 e må f.eks. trække en anhænger med 750 kg uden bremser og 1.600 kg med bremser. E 300 de må f.eks. trække 2.100 kg med bremser, og en GLE 350 de må trække hele 2.700 kg.

Du kan se hvad de forskellige må trække lige her. Hvis du har kig på en af vores hybrider, men den mangler et anhængertræk, så kan vi eftermontere det originale hos os inden leveringen af bilen.

"Hvor meget fylder batteriet?"

I 250 e modellerne vil du nok ikke bemærke, at der er et batteri i bilen, men i '300' modellerne finder man det i bagagerummet. Og dét kan man nok ikke undgå at bemærke. Her har man en forhøjning i bagagerummet, lige bag bagsædet, og det kan godt tage en del af den nødvendige plads til større oppakning. Til hverdagsbrug er det rigeligt, men det gælder ikke alle. Du er velkommen til at medbringe f.eks. en barnevogn eller andet, for at teste om der er plads nok. 

"Er de anderledes i kabinen?"

Hybridudgaverne er grundlæggende ens i kabinen som i en 'almindelig' model. Enkelte detaljer er dog anderledes, som de dedikerede 'EQ' menuer, en knap til hybrid-indstillingerne/ladestandere og enkelte andre elementer i det digitale instrumentdisplay.

"Er de hurtige?"

Et hybridsystem kombinerer ydelsen fra to effektive motorer. Elmotorens øjeblikkelige optræk, tager fat i de lave omdrejninger, og de lave hastigheder, og forbrændingsmotoren overtager automatisk derefter. Den samlede effektydelse er altså lige over 200 hesterkræfter i selv vores "svageste" hybrider. Det er altså let at komme op på motorvejshastigheder, selv med flere passagerer eller med tung oppakning.

"Hvor hurtigt kan man lade batteriet?"

Det afhænger af batteriet størrelse, typen af lader og hvor hurtigt batteriet kan modtage strømmen. F.eks. kan en A 250 e lades fra 0-100% på cirka 2 timer med en wallbox derhjemme. Det er sjældent, at man oplader helt fra 0-100%, det vil oftest være et "top up", hvor du gør bilen klar til næste dag eller tur. Men kontakt gerne vores salgspersonale for specifikke informationer om dette.

"Skal jeg have en ladestander derhjemme?"

Ikke nødvendigvis, du kan også benytte de 'offentlige' ladestandere, men dem der har muligheden for det, vælger oftest at få installeret en ladestander i f.eks. carporten. STARMARK har et samarbejde med CLEVER, hvor du, i forbindelse med køb af én af vores hybrid-biler, får opladning for kun 369,- pr md*.

*Montering/installation af ladeboks er ikke inkluderet i et abonnement. Kontakt Clever eller en salgskonsulent for mere information.

"Lader bilen selv op, når man kører?"

Ja, og nej. De bruger primært bremseenergien til at lade batteriet, men selve motoren kan ikke generere mere end lige til at kunne oplade batteriet et par procent - du skal derfor oplade batteriet ved en ladestander efter behov.

"Hvad sker når batteriet er helt afladet?"

Er alt batteriets spænding opbrugt, så overtager forbrændingsmotoren helt automatisk, og bilen kan nu køres som en 'almindelig' bil, indtil du igen kan få opladt batteriet ved en ladestander. Den øgede vægt fra batteriet og elmotoren, der ikke længere "hjælper til", kan dog også mærkes på både motorydelsen og brændstoføkonomien. Det er derfor altid bedst, at sørge for, at din bil har strøm nok til turen. Ellers giver en hybrid ikke mening.